GOTTLIEB DAIMLER - inventatorul primei motociclete, motorul cu doi cilindri in V, primul carburator dotat cu jigloare

GOTTLIEB DAIMLER - inventatorul primei motociclete, motorul cu doi cilindri in V, primul carburator dotat cu jigloareGottlieb Daimler (17 martie 1834 la Schorndorf, Wurtemberg la circa 30 km de Stuttgart - 6 martie 1900 la Cannstatt) , a fost un inventator german. A construit prima motocicletă şi a îmbunătăţit numeroase motoare.

 Viaţa

Gottlieb Daimler a fost fiul unui maestru brutar, Johannes Deumler şi a soţiei acestuia, Frederika Deumler (născută Fensterer), la 17 martie 1834 în Schorndorf.

Bărbaţii Daimler au fost maeştri brutari din generaţie în generaţie. Familia Daimler – cunoscută şi sub numele de Deumler sau Teimbler – a trăit în comunitatea Schorndorf (cu o populaţie de aproximativ 4000 de persoane) timp de 200 de ani. Brutăria familiei Daimler era situată în casa cu numărul 7 din Höllgasse („Helle Gasse”) cel puţin din anul 1825.

În 1825, Johannes Deumler, tatăl lui Gottlieb, a preluat afacerea familiei, care includea în acea perioadă şi o cramă în care se serveau vinuri. Din căsătoria lui Deumler cu Wilhelmine Friederike Fensterer, fiica unui proprietar de vopsitorie, au rezultat patru băieţi: Johannes (1832), Gottlieb Wilhelm (1834), Karl Wilhelm (1840) şi Christian Albrecht (1845). Tatăl lui Gottlieb Daimler nu câştiga prea mult din vânzarea pâinii şi a vinului. Totuşi, avea suficienţi bani încât să asigure tânărului Gottlieb o educaţie aleasă, mai întâi la şcoala de gramatică din Schorndorf şi mai târziu la şcoala profesională regală din Stuttgart. Gottlieb Daimler şi-a dezvoltat aptitudinile manuale lucrând ca ucenic la un armurier. A încheiat cu succes stagiul de ucenic creând un pistol cu ţeavă dublă.

Gottlieb Daimler a părăsit oraşul Schorndorf în 1853. Ferdinand Steinbeis, promotorul industrializării în Württemberg, l-a remarcat pe Daimler şi a aranjat ca acesta să se mute în Graffenstaden lângă Strasbourg pentru a-şi pregăti admiterea la Universitatea Politehnică şi introducerea în activităţile industriale.
In anul 1865, se împrieteneşte cu Wilhelm Maybach. În 1867, se căsătoreşte cu Emma Kunz cu care va avea cinci copii.

Obţine un post de desenator tehnic, iar în 1872 devine director tehnic la firma constructoare de motoare cu gaz de iluminat (gazogen) Deutz, condusă de Nikolaus Otto. Îl angajează pe Maybach. Împreună cu Maybach, Daimler pleacă de la firma Deutz, petru ca în 1882 să deschidă un atelier la Cannstatt, une perfecţionează motorul în patru timpi proiectat de Beau de Rochas, montând pe volant nişte palete pentru răcirea motorului.

În 1885 ei construiesc prima motocicletă din lemn, air în 1889 un triciclu cu motor, pe care a montat cu primul carburator dotat cu jicloare pentru alimentarea cu benzină, şi, în acelaşi an, primul motor cu doi cilindri în V, pe care l-a prezentat la Expoziţia Universală de la Paris.

Afacerea de familie din Höllgasse era condusă de fraţii săi, Johannes şi Karl Wilhelm. În cele din urmă, casa a fost vândută în 1897 de nevasta lui Karl Wilhelm, după decesul acestuia, din cauza scăderii profitului.

În 1979, Daimler-Benz AG (denumirea de la acea vreme a companiei) a achiziţionat casa în care s-a născut fondatorul companiei. Zidăria de cărămidă trebuia să fie refăcută pentru o restaurare cât mai apropiată de starea iniţială a casei. Structura din lemn şi pivniţa au fost păstrate şi renovate. Cu excepţia unor mici retuşuri în partea din spate a construcţiei, împărţirea camerelor reflectă configuraţia iniţială. O nouă expoziţie a fost deschisă la parterul casei pentru a celebra 100 de ani de la moartea lui Gottlieb Daimler la 6 martie 2000.